Overkropstræning

Træning med en veninde

Da min veninde, Trine, og jeg begge var medlem af Fitnessworld, trænede vi nærmest altid sammen. Vi er på nuværende tidspunkt ikke permanente medlemmer samme sted, derfor er vores træninger sammen begrænsede. Faktisk nåede vi i 2016 nærmest kun en eneste træning sammen, og det var til gengæld en af de bedre!

Uden at afsløre for meget kan jeg vist godt sige, at jeg er lidt en enspænder på træningsfronten. Jeg elsker at træne alene og bruge tiden på mig selv. Både fordi 1) jeg skal aldrig tilpasse min træning efter andre og 2) jeg kan køre det, jeg vil, og i det tempo, som passer mig, men hold nu op hvor havde jeg godt nok glemt effekten af en ligeværdig træningsmakker.

skaermbillede-2017-01-04-kl-21-56-06

7 ting en træningsmakker kan gøre for dig

Motiverer dig til at komme afsted

Presse dig til at øge i hastighed eller vægt

Bidrage til at gøre en øv-træning til en god oplevelse

Give dig opmuntrende tilråb undervejs

Bruge hende/ham som din største konkurrent

Give dig små ‘fif’ til ændringer, som ville forbedre din træningsresultater

Sidst men ikke mindst – tage et smukt billede til Instagram efter træning 😉

Der er ingen tvivl om, at jeg fik en påmindelse om, hvor meget det egentlig betyder for min indsats at have en makker med, som kan presse mig lidt ekstra.

Lige så meget som jeg under Trine succes, ligeså meget kan mit ego ikke magte, at hun er bedre end mig. Der er ingen tvivl om, at jeg til vores træning ikke havde taget så mange mavebøjninger, hvis det ikke var fordi, hun lige havde lammetævet mig i sjip forinden!

Hvis du er en af dem, som gerne vil i gang med træning her i det nye år men mangler det sidste spark, har det min største anbefaling at finde sig en træningsmakker, som er samme sted rent fysisk! Det er klart min erfaring, at en alt for overlegen træningsmakker end sig selv, kan frembringe en konstant følelse af at være mindre god, hvilket noglegange kan virke meget motiverende, men i længden kan virke demotiverende.

skaermbillede-2016-11-29-kl-22-44-15

Jeg håber, at I er kommet godt ind i år 2017!

   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Overkropstræning