Madpakketips - et hjerteligt velkommen til hverdagen

Effektiv bendag (træningsplan)

I en periode, hvor jeg ikke har meget tid og overskud, synes jeg, det er dejligt at have få øvelser at skulle forholde mig til. I stedet for at køre 7 forskellige øvelser, kører jeg få øvelser med rigtig mange sæt og gentagelser. På den måde får jeg også pulsen op på en anden måde, som efterlader mig med sveden løbende af mig. Hvilket passer mig rigtig godt, når jeg ikke har ret meget tid til at få min træning gennemført. Herunder finder i mit nuværende træningsprogram til ben, som kun indeholder 3 øvelser, men som udfordrer benene i høj grad.

  • Øvelse A: Backsquat.

    • Sæt: 10
    • Gentagelser pr. sæt: 10
  • Øvelse B1: Frontsquat heels elevated.

    • Sæt: 7
    • Gentagelser pr. sæt: 6-8
  • Øvelse B2: Lying legcurl.

    • Sæt: 7
    • Gentagelser pr. sæt: 8-10

(Bemærk øvelse b1 og b2 er et superset. Jeg holder 45 sekunders pause mellem b1 og b2). 

Imellem hvert sæt holder jeg 1,5 minuts pause.

Skærmbillede 2016-09-03 kl. 00.01.57

Jeg håber, at I kan bruge programmet 🙂

image

   

2 kommentarer

  • Annika

    Jeg er ikke den største fan af squat. Har du andre øvelser der er gode til ben og især baller?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Nina Hansen

      Romanian deadlift, lying legcurl, hacksquat, legpress, hipthrusters, goodmornings og glutebridge 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Madpakketips - et hjerteligt velkommen til hverdagen